PEW PEW PEW

festival

 

5. Akt

 

GROUNDLESS OFFSPACE

 

Der destruktive Raum lenkt den Blick durch verzerrende Filter, konzipiert eine Anti-Ästhetik der Risse und Bruchstücke. Amorphe Wucherungen, anorganische Materie, flüchtige Zwischenräume. Der Pluralität des fragmentierten Seins ein Spiegelbild.

 

 

Vera Hinteregger (*21.05.1993 Bruneck/IT) studierte Kunstgeschichte, Slawistik, Übersetzen in Literatur und Kunst in Wien und Moskau. Wissenschaftliche Erfahrungen sammelte sie am Institut für Kunstgeschichte (Wien) und in der Galerie Lehner (Wien) sowie im Ethnologischen Museum (Südtirol). 

 

Sie beschäftigt sich vor allem mit Körper- und Identitätsdiskursen im postmodernen Paradigma und schreibt dazu ihre Masterarbeit.

 

Die von Vera Hinteregger kuratierte Ausstellung findet in Zusammenarbeit mit den Künstlerinnen Jennifer Eder, Sarah Konjic, Lisa Wieder und Julia Zöhrer statt.


_/﹋\_
(҂`_´)
<,︻╦╤─ ҉ PEW PEW PEW FINALE:
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BABY'S SECOND BIRTHDAY

2 YEARS
COME AND CELEBRATE
LET THE PARTY NEVER STOP


LINE UP:

╦╤─ ҉ MARTIN X GLOW
WILL PROVIDE US WITH SOME DECONSTRUCTED LAP DANCE MUSIC

╦╤─ ҉ DJANE HELL
WILL SET US ON FIRE



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<,︻╦╤─ ҉ PEW PEW PEW
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5. Akt

 

GROUNDLESS OFFSPACE

 

Der destruktive Raum lenkt den Blick durch verzerrende Filter, konzipiert eine Anti-Ästhetik der Risse und Bruchstücke. Amorphe Wucherungen, anorganische Materie, flüchtige Zwischenräume. Der Pluralität des fragmentierten Seins ein Spiegelbild.

 

 

Vera Hinteregger (*21.05.1993 Bruneck/IT) studierte Kunstgeschichte, Slawistik, Übersetzen in Literatur und Kunst in Wien und Moskau. Wissenschaftliche Erfahrungen sammelte sie am Institut für Kunstgeschichte (Wien) und in der Galerie Lehner (Wien) sowie im Ethnologischen Museum (Südtirol). 

 

Sie beschäftigt sich vor allem mit Körper- und Identitätsdiskursen im postmodernen Paradigma und schreibt dazu ihre Masterarbeit.

 

Die von Vera Hinteregger kuratierte Ausstellung findet in Zusammenarbeit mit den Künstlerinnen Jennifer Eder, Sarah Konjic, Lisa Wieder und Julia Zöhrer statt.


Third act: A gentle reminder by Emily Dunlop

 

‘What are the roots that clutch, what branches grow

Out of this stony rubbish?

 

-Extract from T.s Eliot’s ‘The Wasteland’

 

Emily’s practice explores organic materials entangled with technology. Combined together, interactive installations are produced. Her work seeks to give expression and vitality to nonhuman entities. When the spectator touches the leaves of a plant, or the flesh of a fruit, sound is triggered.

Emily aims to playfully engage the audience in reconsidering the way we view our actions in the world today. Our treatment of nature is immediately brought to the fore. She questions mans negligence of nature and the careless destruction of the environment. This is a gentle reminder.

 

HELP!

 

 

Emily Dunlop graduated from the University of Edinburgh last summer after completing a five year long Fine Art course. At her degree show she was selected to exhibit work in the New Contemporaries exhibition at the Royal Scottish Academy in 2019. In addition, she received an award from DOK artist space. After graduating, she was selected by Creative Youth Network to be the lead installation designer for an immersive theatrical show at the Arnolfini gallery in Bristol. Emily is also part of a punk band named ‘Chlamydia the Band’.


Pieter Chanterie’s images try to evoke stories which only exist within the image, they can not be reconstructed in another language - like the spectacle of storytelling in the circus tent. The long distance is very close - like if you’re peeking from outside through a window, you become present in the room. The world has its own laws and the same laws as the world in which it exists - like the smallest leprechaun who lives in the biggest world. He makes books and paintings. The painterly image is being strengthened and contradicted by the refined narrative - like the turbulent dancing that’s going in the living room while in the kitchen, biscuits are being dipped in the coffee.  

 

Pieter Chanterie (°1996) lives and works in Brussels. He graduated in 2018 as Master in Visual Arts at LUCA School of Arts, Ghent


Wir freuen uns die erste PEW PEW PEW Kuratorin vorzustellen:

Cheyenne Oswald (*1995 Buhwil, TG) lebt und arbeitet in Basel. Seit 2016 studiert sie Kunst am Institut Kunst und arbeitet zusätzlich in einem queer feministischen Kollektiv. Von 2018 bis 2019 hat sie ein offspace residency Projekt namens OFFHOFF geleitet. Ihr Interesse gilt dem Zwischenmenschlichen.

Die Eröffnung von ´Was denkst du wenn du am Klo sitzt` die von Cheyenne Oswald kuratiert wird, findet am 13. Mai statt.

 

Beteiligte KünstlerInnen sind:

 

-Jennifer Eder

-Melanie Ludwig

-Paul Schlager


Unser Festival PEW PEW PEW: findet zum zweiten Mal statt. Für die Dauer von einem Monat vergibt die Edition 6-tägige Residencies an Künstler_innen und Kollektive. Die vor Ort entstandene Arbeit wird im Rahmen einer Vernissage am 6. Tag präsentiert. Dieses Jahr laden wir 5 internationale Positionen, 3 Künstler_innen und 2 Kuratorinnen ein, die das Festival headlinen. Genauere Informationen zu den einzelnen Arbeiten und anstehenden Ausstellungen werden in Kürze folgen.

For the second time, Edition: is hosting its festival PEW PEW PEW. For a period of one month, Edition: awards 6-day residencies to artists and collectives. The artwork produced on site will be presented during an opening on the 6th and final day. This year, we invited 5 international creatives - 3 artists and 2 curators, to headline the festival. Detailed information on the individual works and upcoming exhibitions will follow shortly.

09/05/19 - 14/05/19 Cheyenne Oswald (CH)

15/05/19 - 20/05/19 Pieter Chanterie (BE)

21/05/19 - 26/05/19 Emily Dunlop (GB)

27/05/19 - 01/06/19 Dimitri Mavroudis (DE)

02/06/19 - 07/06/19 Vera Hinteregger (IT/AT)

09/06/19 - Edition: Verein für Aktuelle Kunst und Kultur PARTY


open call - groundless offspace - verlängert bis 31.05.2019!!!!

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